«Εγώ κι Εσύ Μαζί»: Οι δράσεις του ΓΕΛ Μελεσών με θέμα τη συμπερίληψη

Στο πλαίσιο του προγράμματος της Διεθνούς Αμνηστίας «Εγώ κι Εσύ Μαζί», 20 μαθητές της Ά Λυκείου του ΓΕΛ Μελεσών συμμετείχαν στην ομάδα «The Melesses Inclusivity Club» που συντόνισαν οι καθηγητές τους. Ήδη από τον Δεκέμβριο μαθητές και καθηγητές συμμετείχαν σε συναντήσεις στις οποίες χωρίστηκαν σε ομάδες, τους  μοιράστηκαν  βιβλία σχετικά με την διαφορετικότητα, τις αναπηρίες, τις ψυχικές νόσους και τη συμπερίληψη. 

Τα παιδιά κλήθηκαν να εκπονήσουν εικαστικές δράσεις βασισμένες στο εκάστοτε βιβλίο και εμπνευσμένες από την επίσκεψή τους στο Ειδικό Γυμνάσιο Ηρακλείου. 

Στις 14 Μαρτίου 2023 οι μαθητές του ΓΕΛ Μελεσών, συνοδευόμενοι από τους καθηγητές τους, επισκέφθηκαν το Ειδικό Γυμνάσιο Ηρακλείου, όπου παρουσίασαν τη διαδραστική παράσταση που είχαν ετοιμάσει για τους μαθητές της Ά Γυμνασίου, με τίτλο «Η Σχεδία του Οδυσσέα». Τα παιδιά , έσφιξαν τους κορμούς και άνοιξαν τα πανιά στη σχεδία του Οδυσσέα, του έδωσαν προμήθειες για το ταξίδι του και όλοι μαζί αφιέρωσαν τραγούδια στην Πηνελόπη και στο γυρισμό στην πατρίδα. 

Οι ηθοποιοί και οι μουσικοί του

«The Melesses Inclusivity Club»

Στις 31 Μαρτίου 2023 οι δράσεις της ομάδας ολοκληρώθηκαν σε τρία σκέλη. Αρχικά, παρουσιάστηκαν από τις επιμέρους ομάδες στο προαύλιο του σχολείου αφίσες, σχετικές με την αναπηρία και τη συμπερίληψη. Οι μαθητές του σχολείου είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν με τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα, να διατυπώσουν απορίες και να ανταλλάξουν απόψεις σχετικά με τις πρακτικές της συμπερίληψης. 

Αφίσα εμπνευσμένη από το βιβλίο «Ο Κύριος Ουφ»

Αφίσα εμπνευσμένη από το βιβλίο «Ένας πιγκουίνος όχι και τόσο τέλειος»

Αφίσα εμπνευσμένη από το βιβλίο «Το Κάτι Άλλο»

Αφίσα εμπνευσμένη από το βιβλίο «Γιατί χοροπηδώ»

Έπειτα δύο ομάδες παρουσίασαν δρώμενα εμπνευσμένα από τα βιβλία «Κόκκινο, η ιστορία ενός κραγιονιού» και «Ο Κύριος Ουφ», με θέμα τη διαφορετικότητα και την κατάθλιψη αντίστοιχα. Ακολούθησε συζήτηση με τους μαθητές του σχολείου σχετικά με το πώς οι ίδιοι βιώνουν στην καθημερινότητά τους τα φαινόμενα αυτά. 

«Κόκκινο, η ιστορία ενός κραγιονιού»

«Ο Κύριος Ουφ»

Καθώς την ημέρα των τελευταίων δράσεων το σχολείο μας φιλοξενούσε τα παιδιά από το πρόγραμμα ERASMUS, τα δρώμενα παρουσιάστηκαν και στα αγγλικά, και η συζήτηση επεκτάθηκε όσο ήταν εφικτό… εκτός συνόρων! 

Τέλος, όλο το σχολείο συμμετείχε σε παιχνίδι «Κρυμμένου… καθηγητή» (παραλλαγή του γνωστού κρυμμένου θησαυρού), αφού κλήθηκαν να χωριστούν σε ομάδες, να συνεργαστούν, να λύσουν γρίφους και να περάσουν δοκιμασίες προκειμένου να ανακαλύψουν πού βρίσκεται μία από τις καθηγήτριές τους, η οποία νωρίτερα την ίδια μέρα είχε ‘‘απαχθεί’’. 

Η ανακοίνωση της εξαφάνισης

Επί τω έργω

Η νικήτρια ομάδα

Η όλη διαδικασία φάνηκε να ικανοποιεί όλους τους μαθητές, τόσο τους συμμετέχοντες στο «The Melesses Inclusivity Club» που εκτίμησαν τις συζητήσεις, τις δράσεις και την ευκαιρία που είχαν για επαφή και επικοινωνία με παιδιά έξω από το σχολείο, όσο και οι υπόλοιποι μαθητές του σχολείου μας που είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν από τους ίδιους τους συμμαθητές τους, να ανταλλάξουν απόψεις και να διασκεδάσουν παίζοντας. 

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί